9 Ocak 2013 Çarşamba

  KESTANELİ TRUF...

  Yılbaşı soframızla devam ediyoruz postlarımıza, masamızın bir diğer gözdesi olan kestaneli truflarımız o gece yoğun istek üzerine oradaydı, yapımı kolay, yemesi eğlenceli,görüntüsü şık, lezzeti anlatılmaz yaşanır ve bir okadar da bereketli bir atıştırmalık daha ne olsun değilmi :)

  Özellikle çocukların bayılarak yiyeceği bir çeşit olduğundan resmini gören bütün anneler bunun tarifini istiyoruummmmm deyince banada en acilinden bu postu hazırlamak düştü :)

  Aslında temeli belli kek, çikolata ve krema olan malzemelerimize haricinde istediğiniz lezzeti katabilirsiniz isterseniz hazır kek isterseniz evde yaptığınız kekleri kullanabilirsiniz ben bu seferki truflarımı kestaneli tercih ettim ve çalıştığım için daha hızlı olması gerekiyordu o sebeple hazır kek kullandım hemde brownisinden :)

  -5'li paket olarak satılan brownilerden 3 paket kullandım çok kalabalık olacağımız için siz 2 pakettende yapabilirsiniz
  -1 Paket krema ( hani şu markette satılan yemeklere koyduğumuz hazır kremalardan)  ben yarısını kullandım yani 100 gr kadar
  -Kremanızın miktarı kadarda çikolata yani 100 gr çikolata
  -Ve lezzetini katmak istediğiniz her ne varsa ben kestane püresi ve ceviz tercih ettim. 2 Kaşık kadar kestane püresi ve cevizi iri iri parçalar olacak şekilde kullandım

   Yapılışına gelince; Kekleri derin bir kabın içine alıp hamur yoğurur gibi yoğuruyoruz bir diğer tarafta iste kremamızı kısık ateşte kaynamamasına dikkat ederek ısıtıyoruz,Isındığını anladığımız gibi çikolatalarımızı parçalayıp içine atıyoruz ve eriyip kremaya karışmasını bekliyoruz karıştıktan sonra biraz soğumaya bırakıyor ve karışımımız soğuduktan sonra mikser yardımıyla çırpıyoruz güzel bir kıvama geldikten sonra keklerimizin içine ekliyoruz karışımımızı azar azar ve yoğuruyoruz daha sonra içine ceviz, fındık, fıstık ne istiyorsanız onları ekliyoruz sonra biraz daha yoğuruyoruz ve buzdolabında bekletmeye alıyoruz aceleniz varsa bekletmesenizde olur ama daha iyi şekil verebilmek için tavsiye ederim.
   Daha sonrada küçük küçük top şekli verip dış süslemesini nasıl istiyorsak onlara buluyoruz yine fındık, fıstık,hindistan cevizi,kakao,pasta süsü nasıl isterseniz tercih yine sizin :) Ve sonunda yazılışı uzun ama yapımı kısa muhteşem truflarımızı afiyetle yiyiyor yada misafilerimize ikram ediyoruz :) hepinize şimdiden afiyet olsun.


1 yorum:

bunlarda dikkatinizi çekebilir